söndag 31 mars 2024

Resultat mars 2024

Budget: 17428 k (+1000kr då jag sålde en sak)

Kostnader:16961 kr

Resultat: +1466 kr

Ännu en månad under budget. Med lite mer marginal den här gången. Även om en del av det var att jag sålde en pryl för 1000 kr. Något jag nästan aldrig gör.

I övrigt var den största ekonomiska händelsen att jag betalade in årets restskatt, vilket kostade drygt 36k.

Det ackumulerade resultatet för året blir: -35333 kr. 

Det betyder att jag ligger ganska mycket efter budget. Det antyder jag kommer misslyckas med att leva helt på vad som kommer in i utdelningar, men det är inte hela världen.

 

Under den senaste veckan har jag även tagit mina första stapplande steg för att få till en del utländska innehav. Det har blivit ett köp i JGPI, eller "JPM Global Equity Premium Income UCITS ETF - USD (dist)" som är det riktiga något krångliga namnet.

Då det är en ETF som delar ut pengar kommer det att påverka budgeten i positiv riktning för resten av året.


I övrigt önskar jag alla läsare en glad påsk!

2 kommentarer:

  1. Glad påsk på dig också i efterskott. Tror sifforna kommer att se bättre ut längre fram.

    Nu håller vi tummarna för rally på världens alla börser. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske, men jag har en del kvar att handla för, så en kort och tillfällig krasch skulle också fungera :)

      Radera

Resultat april 2024

  Ännu ett tråkigt resultatinlägg. Och jag menar egentligen inte tråkigt så till vida att resultatet är negativt, även om det blev så, utan ...