måndag 8 april 2024

ATH och solsken

Idag är den första riktiga vårdagen på hela året. Eller i alla fall den första dagen jag vågat mig ut på en promenad utan jackan på mig. Solsken, värme och blåsippor blev det under lunchen. Mycket trevligt, och inte en dag för tidigt.

Jag var inte helt förvånande extremt osugen på att sätta mig framför datorn och jobba igen. Framåt eftermiddagen börjar jag inse att börsen ser ut att vara positiv, och eftersom jag vet att förra veckan slutade nära ATH blev jag naturligtvis lite glad.

Nu blev det ett nytt ATH vid stängning. Och i kombination med vårväder, och lite lagom stress över jobbet, kan jag säga att motivationen för att jobba ligger ganska nära en all time low.


Jag har kommit till insikten om att lönearbete är relativt frivilligt för mig framöver. Egentligen har jag nog vetat om det ett tag, men det verkar ta lite tid för vissa insikter att riktigt sjunka in.

Jag kommer fortsätta att jobba ett tag till, året ut är den extremt preliminära planen, men vissa dagar känns det som om jag hellre skulle vilja vara fri ute i solen. Det är en effekt våren har på mig varje år.


För närvarande för portföljen värd 211,067 påsar OLW Sour cream&onion till Willys webshop-priser. Eventuellt är det mitt nya inflationskorrigerade mätesätt. 😄

4 kommentarer:

  1. Grattis! Kul index du skapat, måste göra något liknande. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen var det nog Ulla Andersson från vänsterpartiet som började räkna pengar i antal chipspåsar. Jag kan inte påstå att jag håller med henne om mycket, men det var så dumt att det blev lite roligt.

      Radera
  2. Jag blir oxå extra sugen på att göra ngt helt annat när Våren kommer. Det tar emot att sitta på ett kontor då. Speciellt när det varit som den senaste tiden med kanonväder under arbetsveckan och skitväder under helgen. När man är RE är man väderoberoende, varenda dag är vad man gör den till.

    Jag äter väldigt sällan chips men brukar istället relatera till årliga standardutgifter. Där ligger jag för närvarande på 35 års utgifter. Det klarar jag mig på både med eller utan snacks.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är första året jag för ordentlig statistik, så jag vet inte riktigt vad mina årliga kostnader är. Men extrapolerar jag från Q1 så landar jag på ungefär 23.5 årskostnader.
      Det kanske är något viktigare än antal chipspåsar =)

      Radera

Resultat april 2024

  Ännu ett tråkigt resultatinlägg. Och jag menar egentligen inte tråkigt så till vida att resultatet är negativt, även om det blev så, utan ...