måndag 25 mars 2024

"Lön" mars 2024

Nu det löningsdag igen, så idag stämmer jag av hur mycket en genomsnittlig månads aktieutdelningar blir under det kommande 12-månadersperioden. Detta är vad jag kallar "lön".

Sedan februari har jag gjort några aktieaffärer:

  • Sålt allt jag ägde i Intrum
  • Sålt hälften av mina Tesla-aktier

Då varken Tesla eller Intrum betalade någon utdelning gör det ingen skillnad för "lönen".

Detta betyder att budgeten för mars blir satt till 17,428 kr. Exakt samma som februari

Under den här veckan kommer det att rasa in pengar från diverse utdelande bolag, och en ovanligt stor utbetalning från min arbetsgivare dessutom pga att de klantade sig lite med lönen i februari.

Nästa månad lär det bli en "löne"-ökning om jag bara hittar något vettigt att köpa.

3 kommentarer:

  1. Låter härligt med utdelningar som rasslar in.

    Visst har Avanza kvar den där funktionen där det plingar till i mobilen varje gång pengarna betalas ut?


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning, jag använder Nordnet =)

      Men det är helt klart en trevlig notifiering att få oavsett.

      Radera
    2. Hej, ja, Avanza har trudelutten kvar, katching!

      Radera

"Lön" april 2024

  Återigen är det löningsdag, så idag stämmer jag av hur mycket en genomsnittlig månads aktieutdelningar blir under det kommande 12-månade...