fredag 23 februari 2024

"Lön" februari 2024

 

Nu det löningsdag igen, så idag stämmer jag av hur mycket en genomsnittlig månads aktieutdelningar blir under det kommande 12-månadersperioden.

Sedan januari har jag gjort tre aktieaffärer.

  • Köpt en hel del Tele2
  • Sålt hela min position i Sinch
  • Köpt ganska många Bahnhof
     

Utöver detta har en hel hög bolag kommunicerat sina utdelningar.

Höjdpunkterna var helt klart SEB, Handelsbanken, Tele2 och Bahnhof.

En del bolag passade även på att sänka, men nettot är positivt.

Det totala utdelningarna för de kommande 12 månaderna ser just nu ut att vara 209,146 kr.

Detta betyder att budgeten för februari blir satt till 17,428 kr.

Det är en "löneförhöjning" med 1797 kr.

Tyvärr har alla mina innehav rapporterat nu, så framöver kommer ökningarna bara av nya innehav, vilket sänker ökningstakten.

2 kommentarer:

  1. Grattis till kanonfina utdelningar!

    Extra kul att det även blir som en slags löneförhöjning.

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Just löneökning varje månad är något jag tänkte skulle vara extra motiverande. Så det var en del av planen =)

    SvaraRadera

Hur länge är det meningsfullt att spara?

När man börjar från noll finns det bara ett sätt att få sparkapitalet att växa. Och det är att spara pengar (duh!). Men så fort man har kapi...