torsdag 29 februari 2024

Resultat februari 2024

 

Budget: 17428 k

Kostnader:17406 kr

Resultat: 22 kr

Den här månaden höll budgeten, även om det var lite på håret.

Jag orkar inte särredovisa något den här månaden, men lite högre räkningar än förra månaden blev det.

Den extra utmaningen i form av "Ingen färdigmat" misslyckades även spektakulärt.


Restskatten bestämde jag mig för att redovisa i mars istället för att dela upp i två som jag kanske egentligen borde.


Under slutet av mars börjar aktieutdelningarna trilla in, så det är något jag ser fram emot, och det kommer nog höja budgeten en del till april, men fram till nästa lön blir det med stor sannolikhet nästan samma som den här månaden.


Annars är det med stor förtjusning jag kan konstatera att det oftast är plusgrader. Och det är verkligen något jag längtat efter!

2 kommentarer:

  1. Fast budget är ju inte detsamma som inkomster, en budget är en beräkning av hur inkomster och utgifter kommer att bli framöver. Om du vill ha lite mer aktivitet pa bloggen far du skriva oftare, bara ett tips.
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Ja de faktiskt inkomsterna under månaden var över det dubbla från arbete. Och från utdelningarna var de exakt 0.

    Har haft lite bristande intresse av att skriva den senaste veckan eller två, men imorgon kommer ett nytt inlägg.

    SvaraRadera

Hur länge är det meningsfullt att spara?

När man börjar från noll finns det bara ett sätt att få sparkapitalet att växa. Och det är att spara pengar (duh!). Men så fort man har kapi...