torsdag 25 april 2024

"Lön" april 2024

 

Återigen är det löningsdag, så idag stämmer jag av hur mycket en genomsnittlig månads aktieutdelningar blir under det kommande 12-månadersperioden. Detta är vad jag kallar "lön".

Sedan mars har jag inte köpt några aktier, däremot en del ETF:er.

  • Xact Högutdelande
  • JGPI

Detta betyder att budgeten för april blir satt till 20,124 kr. Det är en stor ökning från föregående månad, och det kommer sig av att det blivit rejält med utdelningar under den senaste månaden, och av att jag inte längre har särskilt mycket i kassan.

Det blir nog en del utdelningar nu även under slutet av april och första halvan av maj, så med lite tur kan det bli ta om löneförhöjning även under nästa månad =)

2 kommentarer:

  1. Härligt att få löneförhöjning utan att behöva förhandla om det. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja på sätt och vis, å andra sidan får man köpa dem istället.

    SvaraRadera

Resultat april 2024

  Ännu ett tråkigt resultatinlägg. Och jag menar egentligen inte tråkigt så till vida att resultatet är negativt, även om det blev så, utan ...