Idag är det sista maj, och dessutom mors dag (om någon behöver en påminnelse). Jag skulle säga att maj varit en väldigt lugn månad för mig. Lite ledighet, en kortare tjänsteresa för att avbryta monotonin, och ett par nya ATH-noteringar.
Portföljen har under månaden gått +2.66%, vilket tycks vara sämre än index. För året så här långt ligger jag på +9.62%.
Andra utgifter har varit något större än vanligt. Inte minst för att jag "investerat" i en sladdlös dammsugare.
Bufferten börjar bli onödigt stor nu, och jag är lite osäker på vad som kan tänkas köpas i närtid. Kanske blir det så enkelt som att jag pyntar av lite på portföljbelåningen.
Köp:
- Balder (nytt innehav)
Sålt:
- Inget alls :)
Utdelningar:
93 106 kr för maj.
Så här långt för 2026 har ca 275k tagits emot i utdelningar.
Prognosen är fortfarande runt 400k för helåret.
Senaste ATH:
2026-05-25 - 7 782 059 kr (i aktieportföljen).
Den kommande veckan kommer återigen vara lite av en mini-fire vecka, vilket jag ser fram emot (bortsett från ett besök hos en tortyrtant till tandhygienist). Speciellt som det börjar blir sommar på allvar igen. Jag har även börjat räkna ned återstående arbetsdagar. Just nu ser det ut att vara ungefär 553 arbetsdagar kvar.
Ha en trevlig början på sommaren!
Jag fick ju en batteridammsugare på födelsedagen 👀 så den utgiften sparade jag in 👀.
SvaraRaderaFina utdelningar där Apan, våra utvecklingar följs i princip åt jag ligger oxå kring 10% för året YTD.
Nu spöregnar det i Norrland. Ha en bra vecka !!
Tack. Här är det än så länge soligt, men det ska regna resten av veckan. Men det finns mycket trevligt att göra inomhus också :)
Radera553 dagar kvar, det är ju görbart. :-)
SvaraRaderaIbland känns det som en oändlighet. Men förmodligen görbart.
RaderaImponerande mängd utdelningar! Köpte på mig mcdonalds i veckan! Kommit ner i pris ;)
SvaraRaderaTrots att jag varit aktiv på börsen i över 10 år nu så har jag fortfarande inte skaffat mig en KF. Så utdelande utländska innehav är inget jag riktigt har satsat på ännu. Men förr eller senare sker det, och då är mcdonalds helt klart intressant.
Radera