måndag 30 september 2024

Resultat september 2024

Bästa månaden hittills!

Budget: 24101 kr

Utgifter: 15289 kr

Resultat: 8812 kr

Budgeten för denna månad blev kännbart högre än föregående. Det beror på att jag sålt av en hel del av min onödigt stora position i Castellum under vissa av de dagar då den närmat sig 148 kr. Istället har jag köpt JGPI, Xact högutdelande samt lite SHB. JGPI har dessutom höjt utdelningen igen efter några tråkiga månader.

Kostnaderna hade inga engångsposter den här månaden, och då blev resultatet också det bästa så här långt. Förhoppningsvis så fortsätter det så här i tre månader till, då skulle året kunna sluta positivt.

Det ackumulerade resultatet för året blir så här långt: -25850 kr.

 

Skönt nog så har jobbsituationen varit betydligt lugnare de senaste veckorna, så just nu känns det nästan som att det skulle kunna gå att tolerera ett tag till. Får se hur det blir med det framöver.

Portföljen har tuffat på så sakteliga, och nytt ATH har satts flera gånger under månaden. Just nu är toppnoteringen precis under 6.25M.

 

Jag insåg precis när jag skrev det här inlägget att 75% av året har passerat. Jag undrar lite vad som hände egentligen. Det är läskigt hur fort det har börjat gå. Det var inte länge sedan jag var glad över att det äntligen blivit vår, och nu är hösten här igen. 

Ser man det från det ljusa sidan så betyder det ju att utdelningssäsongen är nära =)

2 kommentarer:

  1. Härligt när det går åt rätt håll. Portföljen alltså. Samma här, men höstmörkret är inte lika kul...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej verkligen inte. Mitten av november till mitten av februari skulle jag gärna spendera på sydligare breddgrader.

      Radera

Resultat september 2024

Bästa månaden hittills! Budget: 24101 kr Utgifter: 15289 kr Resultat: 8812 kr Budgeten för denna månad blev kännbart högre än föregående. ...